TAMAN TEMA MENARIK DI JOHOR

TEMPAT MENARIK DI JOHOR : TAMAN TEMA DI JOHOR
TEMPAT MENARIK DI JOHOR
sumber google
1. Legoland Malaysia Resort – Sebuah resort dan tempat pelancongan di Johor yang paling popular dan terletak di Nusajaya, Johor Bahru.  banyak hiburan dan permainan yang sesuai untuk kanak-kanak. Ada juga taman tema air yang menjanjikan permainan dan gelongsor air yang menarik dan best-best.
TEMPAT MENARIK DI JOHOR
sumber google
2. Puteri Harbour Indoor Theme Park – Terletak di Nusajaya, JB dan hanya beberapa minit dari Legoland Resort. Merupakan taman tema indoor yang khas untuk kanak-kanak yang terdiri daripada 3 tarikan utama iaitu Little Big Club, Sanrio Hello Kitty Town dan Restoran bertema kanak-kanak, Lat’s Place. Satu tempat menarik di Johor Bahru yang sesuai untuk menghabiskan masa dengan anak-anak sambil makan .
TEMPAT MENARIK DI JOHOR
sumber google
3. Hello Kitty Town – Salah satu tarikan di dalam Puteri Harbour Indoor Theme park yang lebih sesuai kepada kanak-kanak perempuan kerana kebanyakan hiburan bertemakan watak animasi kartun Hello Kitty.
TEMPAT MENARIK DI JOHOR
sumber google
4. The Little Big Club – Terletak di dalam Puteri Harbour Indoor Theme Park dan hiburan yang ada bersandarkan watak animasi kartun seperti Barney, Bob The Builder, Pingu dan lain-lain.
TEMPAT MENARIK DI JOHOR
sumber google
5. Kuso Trick Art Gallery – Galei yang menempatkan lukisan-lukisan mural3D yang sangat manarik untuk dilawati . Lukisan hidupnya nampak seakan realistik kalau anda pandai mengambil gambar dari sudut dan posisi yang betul.
TEMPAT MENARIK DI JOHOR
sumber google
6. Angry Bird Indoor Theme Park – merupakan sebuah taman permainan kanak-kanak indoor yang baru dibuka pada oktober 2014 dan berada di aras shopping mall komtar JBCC. Antara permainanyanag ada di sana ialah trempolin, foam pit, trek basikal kanak-kanak dan sebagainya .Satu tempat yang manarik di Johor yang sesuai untuk datang bersama dengan anak-anak.
TEMPAT MENARIK DI JOHOR
sumber google
7. Dinasour Alive Water Theme Park – Sebuah kolam kecil di KSL Hotel & Resort yang di kelilingi dengan 2 patung replika dinasour dan juga gelongsor air kecil untuk kanak-kanak. Mungkin satu destinasi yang biasa-biasa yang juga boleh anda temui di tempat lain .
 

Comments